În noiembrie 2014, printr-un comunicat de presă, CNADNR SA a informat opinia publică despre deschiderea traficului rutier pe autostrada Orăștie — Sibiu, în condiții de siguranță a circulației. La acel moment CNADNR SA a subliniat faptul că nu s-a făcut recepția lucrărilor. Din același motiv, al perspectivei siguranței circulației, CNADNR SA nu a făcut recepția lucrării.

La data de 26.11.2014, CNADNR SA a remis următorul comunicat de presă:

‘Precizăm că recepția lucrărilor nu a fost efectuată și reamintim că traficul rutier pe tronsonul de autostradă Orăștie — Sibiu Lot 3 a fost deschis în data de 14.11.2014. Astfel, recepția lucrărilor pentru acest lot al Autostrăzii Orăștie — Sibiu va fi efectuată doar atunci când Antreprenorul va remedia toate degradările superficiale apărute pe acest sector de drum’.

În privința apariției unor fisuri la poziția km 60+660 Calea 1 de pe Autostrada Orăștie — Sibiu, Lot 3, km 43+855 — km 65+965, menționăm că investigațiile au arătat că fisurile sunt de natură superficială și nu afectează stabilitatea corpului autostrăzii și siguranța traficului rutier.

Referitor la remedierea defectelor apărute atât în perioada de execuție a lucrărilor, cât și în perioada de garanție (4 ani), precizăm că responsabilitatea revine în totalitate Antreprenorului conform prevederilor contractului ‘Proiectare și Execuție Autostrada Orăștie — Sibiu, lot 3, km 43+855 — km 65+965’. În acest sens, menționăm că lucrările de remediere vor fi executate pe riscul și cheltuiala Antreprenorului, fără costuri suplimentare pentru CNADNR SA.

În prezent se investighează cauzele care au determinat producerea acestor fisuri în vederea stabilirii măsurilor de remediere necesare. Antreprenorul și Consultantul aplică un program permanent de monitorizare zilnică, urmărind astfel evoluția acestui fenomen în vederea remedierii defectelor constatate.

După cum se poate observa, încă de la apariția fisurii, compania a informat opinia publică despre necesitatea de a investiga cauzele apariției acesteia;

Numai în ultima perioadă, CNADNR SA a solicitat pe baza rapoartelor reprezentanților companiei, încă trei expertize de specialitate independente. Concluzia la care s-a ajuns confirmă nerespectarea proiectului tehnic aprobat și greșeli de execuție;

Astfel, Antreprenorului (Salini Impregilo) i s-a impus de către CNADNR SA să refacă cei 200 — 300 m ai corpului de autostradă unde au apărut degradările prin demolarea acestuia și refacerea corespunzătoare, în conformitate cu proiectul tehnic aprobat.

‘Decizia demolării a fost luată pentru a identifica exact cauza apariției fisurii, mai ales având în vedere că Antreprenorul a avut și calitatea de Proiectant în cadrul Contractului de lucrări. Lucrarea este încă în garanție și, astfel, valoarea de remediere a defectelor va fi suportată în totalitate de către Antreprenor. În ultima vreme, acest proiect atât de discutat a generat apariția în spațiul public a numeroase idei, observații, comentarii și chiar acuze, toate îndreptățite în mare parte, pentru că este vorba despre un proiect important, este vorba despre siguranța cetățeanului. Este un proiect început încă din 2011/2012. De-a lungul timpului am cerut respectarea acestuia conform contractului. Asumarea realizării proiectului este însă a Antreprenorului. CNADNR, Beneficiar, a urmărit și a sesizat de câte ori a fost nevoie apariția unor eventuale erori. Chiar și în acest moment, noi, CNADNR, am ajuns până în punctul de a cere chiar demolarea unei porțiuni pentru a fi siguri că proiectul se va finaliza în condiții de maximă siguranță. Sunt conștient de presiunea care există. Dar rezolvarea situației actuale nu se poate face decât printr-o decizie drastică, potrivit standardelor de calitate și siguranță. Chiar dacă în timp au fost acumulate mai multe tensiuni, chiar dacă am vrea ca peste noapte să rezolvăm această problemă, CNADNR, în toate acțiunile pe care le desfășoară în acest proiect, trebuie să respecte atât prevederile contractuale cât și legislația în vigoare’, a declarat Narcis Neaga, Directorul General al CNADNR SA.