Peste 50.000 de elevi din judeţul Hunedoara au început de ieri evaluările iniţiale. Testele se dau după două săptămâni de recapitulare a materiei din anul trecut, iar notele nu vor fi trecute în catalog, ci vor fi transmise părinţilor. Modelele testelor au fost elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, însă scopul acestora nu este ierarhizarea elevilor, ci măsurarea progresului şcolar realizat. De aceea, începând cu cei din clasa I şi până la cei din clasa a XII-a, fiecare elev trebuie să treacă prin aceste evaluări iniţiale.
Elevii de clasa I-a trec printr-o evaluare orală, care vizează dezvoltarea capacităţilor şi aptitudinilor în învăţare. Dacă bobocii din învăţământul primar scapă doar cu câteva întrebări orale, cei care sunt în clasa a II-a vor da minimum două teste iar clasele a III-a şi a IV-a, minimum trei teste. În schimb, elevii de la gimnaziu vor susţine în primii doi ani, câte şase teste, iar cei din clasele a VII-a şi a VIII-a vor da câte opt teste. Pentru cei de la liceu este cel mai greu, întrucât aceştia vor fi testaţi la cel puţin 14 materii.
După evaluarea iniţială, până la sfârşitul semestrului, elevii vor mai avea de susţinut evaluarea formativă, adică testarea cunoştinţelor după încheierea unui capitol parcurs şi evaluarea sumativă, sau așa numita teză.