WWF-România susține dezvoltarea infrastructurii în România, însă numai cu condiția ca studii de mediu temeinice și profesionist realizate să stea la baza lucrărilor. Construirea autostrăzii Lugoj-Deva în lipsa acestui tip de studii poate duce la dispariția lentă a populației de urs și afectarea gravă a populațiilor de căprior, râs sau jder în Munții Apuseni.
Cristian-Remus Papp, coordonator al departamentului Arii Protejate, WWF-România: „Vrem ca autoritățile să se arate mai responsabile atunci când planifică autostrăzi și să înțeleagă importanța păstrării coridorului ecologic dintre Apuseni și Carpații Meridionali. Ne interesează întotdeauna bunăstarea și siguranța oamenilor, dar niciodată în lipsa aceluiași tip de grijă pentru calitatea vieții speciilor alături de care trăim.”
Iată câteva declarații ale participanților la workshop.
Miklos Puky, Ungaria, biolog, expert IENE: „Drumurile sunt de obicei construcții veșnice, așa că proiectarea lor e esențială. O construcție greșită din cauza planificării greșite înseamnă o viață de proastă calitate pentru oameni și nici un fel de viață pentru animale.”
Petr Roth, Cehia, biolog, expert în Evaluare adecvată, consultant al Comisiei Europene: „Banii europeni sunt banii noștri, asta sper că înțelegem cu toții. De aceea trebuie să fim atenți cum îi cheltuim; cu cât se fac mai multe greșeli acum cu atât se va cheltui mai mult în viitor.”
Lazaros Georgiadis, Grecia, biolog, membru al consiliului director al IENE : „E mai ieftin să faci lucrurile bine de la început. Autoritățile și specialiștii care iau decizii în România în acest domeniu, ar trebui să viziteze locuri și cazuri asemănătoare din Europa, acolo unde problema distrugerii habitatelor prin construirea autostrăzilor au fost rezolvate cu succes.”