În judeţul Hunedoara, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă pune la dispoziţia şomerilor 263 de posturi. La nivel naţional sunt 10.192 de posturi disponibile, cele mai multe fiind în oraşele mari ale ţării şi în reşedinţele de judeţ.
Cei care doresc să găsească un loc de muncă pot aplica şi pe site-urile specializate în acest sens www.ejobs.ro si www.bestjobs.ro, unde pot găsi alte joburi decât cele înscrise la AJOFM Hunedoara.
Absolvenţii care se află în evidenţa Agenţiei judeţene pentru ocupare a forţei de muncă din raza de domiciliu sau reşedinţă şi care nu au putut ocupa un loc de muncă după absolvirea unei instituţii de învăţământ, într-o perioadă de 60 de zile, pot depune câteva documente pentru a primi indemnizaţia de şomaj. Documentele necesare sunt: actul de identitate – original şi copie; actele de studii şi alte calificări – original şi copie; certificatul de naştere – original şi copie; certificatul de căsătorie – original şi copie (dacă este cazul); adeverinţa medicală -din care să rezulte că este apt(a) de muncă; declaraţie pe proprie răspundere că nu urmează o formă de învăţământ (notariat).
De asemena e necesară dovada că s-au înregistrat în evidenţele A.J.O.F.M. sau adeverinţa eliberată de furnizorul de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, prin care se certifică data înregistrării persoanei în evidenţele proprii ale acestuia.
Aceasta în cazul în care persoana s-a înregistrat în vederea medierii pentru încadrarea în muncă la un furnizor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, acreditat sau notificat conform legii.
Mai sunt necesare şi acte eliberate de organele financiare teritoriale, din care să rezulte că persoana în cauză nu realizează venituri.