Aproximativ 3.000 de sancţiuni au fost aplicate de Poliţia Locală Deva în cursul anului 2016, mai mult cu 60% comparativ cu 2015. Peste jumătate dintre acestea (52%) sunt amenzi, iar restul, avertismente. Cele mai multe sancţiuni (72% din total) au fost aplicate pentru nerespectarea legislaţiei privind circulaţia pe drumurile publice, alte 23% pentru încălcarea normelor de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice şi 5% pentru nerespectarea reglementărilor legale privind disciplina în construcţii, protecţia mediului şi activitatea comercială.
Totodată, Serviciul Public de Poliţie Locală Deva a soluţionat, anul trecut, peste 5.400 de sesizări şi reclamaţii – puţin peste o treime (38%) dintre acestea au venit din partea cetăţenilor, iar alte 62% au fost preluate de la operatorii din Centrul de comandă.
Aproape trei sferturi dintre sesizări (73%) au fost adresate Serviciului Circulaţie pe Drumurile Publice, alte 23% Serviciului de Ordine şi Linişte Publică şi doar 4%, Serviciului Disciplina în construcţii, Protecţia mediului şi Activitate comercială.
În peste 80% dintre cazuri, devenii au transmis telefonic aspectele sesizate şi doar 16% din totalul reclamaţiilor au fost transmise în scris. Mai mult de jumătate dintre sesizările soluţionate, anul trecut, de Poliţia Locală Deva au fost preluate de la operatorii Serviciului Monitorizare Video şi Trafic, iar majoritatea (89%) au vizat nerespectarea dispoziţiilor privind circulaţia pe drumurile publice.
Aproape 1.800 de cetăţeni din municipiul reşedinţă de judeţ au apelat, în 2016, numărul de telefon permanent al Poliţiei Locale Deva – 0254.232.777.